Notebookcheck Logo

A Monster Hunter Wilds PS5 és Xbox teljesítményproblémáit részletezi a Digital Foundry elemzése

Monster Hunter Wilds PS5 dobozkép (Kép forrása: Sony PlayStation)
Monster Hunter Wilds PS5 dobozkép (Kép forrása: Sony PlayStation)
A Monster Hunter Wilds óriási pályái és szörnyei megterhelik a PS5-öt és az Xbox Series X-et. A játék még a nyílt béta óta történt fejlesztések ellenére is pixeles textúrákat és tompa világítást produkál.
Console Benchmark Gaming Microsoft Software Desktop

A Monster Hunter Wilds nyílt béta aggályokat vetett fel a gyenge teljesítmény miatt. A Capcom megnyugtatta a játékosokat, hogy a tesztelt build nem tükrözte az újabb optimalizálást. A tesztek élőben vannak, a játékosok többet tudnak arról, hogy mire számíthatnak a Monster Hunter Wilds február 28-i megjelenési napján. Digital Foundry részletes technikai értékelést tett közzé a végleges PS5-ös és Xbox-változatról. A játék összetett környezete lenyűgöző, de az élesség hiánya miatt gyakran last-gen érzetet kelt.

Bár a teljesítmény vegyes volt, Oliver Mackenzie dicsérte a Monster Hunter Wilds nyitott világának hangulatát. A pályák határai határtalannak tűnnek, még a Monster Hunterhez képest is : Worldhöz képest. A lények és növények élő ökoszisztémájának köszönhetően ezek a helyszínek nyüzsögnek az aktivitástól. Az animációk is megfelelnek az elvárásoknak a vadászok és a szörnyek valósághű mozgásával.

Monster Hunter Wilds grafikai módok összehasonlítása (Kép forrása: Digital Foundry)
Monster Hunter Wilds grafikai módok összehasonlítása (Kép forrása: Digital Foundry)

A Digital Foundry a Monster Hunter Wilds-t Prioritize Resolution, Balanced és Prioritize Framerate módokban tesztelte. A frameráta-célok minden ilyen beállításban általában teljesültek. A Framerate mód biztosította a legsimább élményt, 60 kép/mp-es felső határ beállítására volt lehetőség. Az elmosódott textúrák azonban arra késztethetik a játékosokat, hogy a többi módban 30fps vagy 40fps sebességgel játszanak.

Sajnos a Monster Hunter Wilds nem éri el a benne rejlő lehetőségeket a grafikai hűség tekintetében. Az LFC (alacsony framerate kompenzáció) úgy tűnik, hiányzik a PS5-ön, ami időnként akadozáshoz vezet. Meglepő módon, VRR jobban teljesít az Xbox Series X-en, ami simább megjelenítést eredményez. Mackenzie a játék egyenetlen fényeffektusait is kifogásolta. A tárgyak közvetlen napfényben élénknek tűnnek, de a térképek túl gyakran tűnnek homályosnak és szemcsésnek, furcsa tükröződésekkel.

Mielőtt a vásárlók lemondanák az előrendeléseket, a Monster Hunter Wilds most lényegesen jobban fut, mint a nyílt bétában. Még így is, a játék hatalmas világai és részletes szörnyek kevésbé látványosak, mint azt néhány rajongó remélte.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> Magyarország - Kezdőlap > Newsarchive 2025 02 > A Monster Hunter Wilds PS5 és Xbox teljesítményproblémáit részletezi a Digital Foundry elemzése
Adam Corsetti, 2025-02-25 (Update: 2025-02-25)