Notebookcheck Logo

A játékfejlesztők a Nintendo Switch 2-t a gyorsabb SoC-nek és a 3x-os RAM-növekedésnek köszönhetően könnyebbé teszi a portokat

Nintendo Switch 2 frissítésre kerül
A Nintendo Switch 2 a tervek szerint sokkal erősebb CPU-t és GPU-t tartalmaz majd, ami jelentősen megkönnyíti a játékok portolását. (Kép forrása: Nintendo)
A Nintendo Switch 2 CPU-jának, GPU-jának és RAM-jának fejlődése izgatottá teszi a játékfejlesztőket. A Switch 2 valószínűleg nem csak a játékokat fogja tudni zökkenőmentesebben futtatni, mint az eredeti Switch, de a megnövekedett feldolgozási teljesítmény azt is jelenti, hogy a játékokat könnyebb lesz portolni.
Gaming Handheld ARM Nvidia Console Touchscreen

A Nintendo Switch egyfajta mém lett a lassú, elavult hardver miatt, különösen más konzolokhoz és az elmúlt években a piacot elárasztó kézi játékeszközökhöz képest. Mint kiderült, nem csak a játékosok könyörögtek egy frissített hardverrel ellátott Switch 2 után. A Automaton című honlapnak adott nemrégiben készült interjúban egy maroknyi játékfejlesztő, akik játékok Nintendo Switchre történő portolására szakosodtak, részletesen kifejtették a lassú hardverrel kapcsolatos csalódottságukat.

A játékok első generációs Switch hardverre való portolásával kapcsolatos legnagyobb problémák a korlátozott hardverből adódtak lényegében minden fronton. A fejlesztők szerint a korlátozott RAM - feleannyi, mint amennyire az erősebb kortársak számíthattak - azt jelentette, hogy a játékfájlokat és a játékbeli textúrákat "a végletekig" kellett tömöríteni a memória megtakarítása érdekében. Hasonlóképpen az alacsony teljesítményű CPU miatt a fejlesztők vagy sok időt töltöttek a játék optimalizálásával, hogy a textúrákat és a játékkörnyezetet előre betöltsék, és ezzel töltőképernyőket vezettek be, vagy egyszerűen hagyták, hogy a már elfoglalt CPU a háttérben zajló feldolgozással járó többletterhet vállalja magára, ami teljesítménycsökkenést eredményezett.

"A textúrákat az abszolút határig kellett tömörítenünk, hogy memóriát takarítsunk meg, de ennek az volt az ára, hogy minél több memóriát szabadítottunk fel, annál jobban nézett ki a játék, és a folyamat olyan érzést keltett, mintha egy rejtvényt oldanánk meg. Ha így belegondolok, tulajdonképpen szórakoztató volt." - egy meg nem nevezett fejlesztő, aki beszélt az Automatonnal

A Nintendo Switch viszonylag alacsony fogyasztású GPU-ja azt is jelentette, hogy a fejlesztőknek az újabb konzolgeneráció 1440p-ről és 4K-ról 540p és 720p körülire kellett csökkenteniük a célfelbontást a Switch portok esetében. Sok esetben a játékportok célfelbontása a Switch saját natív 720p-s kijelzőjének mindössze 25%-a volt.

Mit várhatunk a Switch 2-től

Amikor arról kérdezték őket, hogy mit várnak a Switch 2-től, a portok fejlesztői izgatottságuknak adtak hangot, hogy több játékot hozhatnak a játékkézi készülékre, konkrétan azokra a játékokra utalva, amelyeket újabb konzolokra fejlesztettek ki, mint például az Xbox Series X(jelenleg 499,99 dollár az Amazonon) és a PlayStation 5(jelenleg 499,99 dollár az Amazonon). A Nintendo egyelőre nem árulta el a Switch 2 pontos specifikációit, de a kiszivárgott információk szerint hogy az új konzol körülbelül 12 GB LPDDR5 RAM-ot és egy 8 nm-es SoC-t fog tartalmazni, amely jelentősen nagyobb CPU- és GPU-teljesítményt fog nyújtani, ami megkönnyíti mind a natív Switch-játékok, mind a játékportok futtatását és fejlesztését.

Forrás(ok)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> Magyarország - Kezdőlap > Newsarchive 2025 02 > A játékfejlesztők a Nintendo Switch 2-t a gyorsabb SoC-nek és a 3x-os RAM-növekedésnek köszönhetően könnyebbé teszi a portokat
Julian van der Merwe, 2025-02-20 (Update: 2025-02-20)