Black Myth: Wukong - Az új Unreal Engine 5 játék tesztjei
Igényes látványosság
A korábban közzétett benchmark eszköz lenyűgöző grafikát, valamint hatalmas hardveréhséget mutat a szerepjátékhoz.Klaus Hinum (fordította DeepL / Ninh Duy) Published 🇺🇸 🇩🇪 ...
Tech
A Black Myth: Wukong egy várva várt Unreal Engine 5 játék, amely részletes grafikával és számos effekttel nyűgöz le. A Game Science stúdió kiadott egy benchmark eszközt a Steamen, hogy egy rövid benyomást szerezhessünk a grafikáról, és persze arról, hogy elég gyors-e a számítógépünk ahhoz, hogy a Wukongot zökkenőmentesen játsszuk.
A benchmark egy újrajátszható repülési szekvenciát ábrázol a kamerával a dzsungelen keresztül, és valószínűleg a játék közbeni tipikus terhelést hivatott bemutatni. A végén részletes összefoglalót láthatsz a képkocka sebességről. Mivel a játék - a közzétett játékmenet-jelenetek szerint - egy akciódús, sok csatát tartalmazó, harmadik féltől származó RPG, érdemes legalább 60fps képkockasebességre törekedni.
Motor
A használt Unreal Engine 5 támogatja az összes jelenlegi PC-s funkciót, például a ray tracinget (csak Nvidia) és a felskálázást az Nvidia DLSS, az AMD FSR, az Intel XeSS és az Unreal Engine TSR segítségével. A képkocka generálás is támogatott. A beállítások módosításakor a benchmark eszköz nem igényel újraindítást - csak a ray tracing beállítások jelenleg nem alkalmazhatók helyesen újraindítás nélkül. Továbbá van egy hiba a különböző képarányú felbontások kiválasztásakor (pl. 16:9 egy 16:10-es monitoron). Ehhez a Windowsban előzetesen be kell állítani a kívánt képarányú felbontást.
Annak ellenére, hogy a benchmark eszköz első indításakor a shaderek lefordításra kerültek, tesztjeink során az első egy-két futtatás során még mindig észleltünk némi akadozást.
» A Top 10 multimédiás noteszgép - tesztek alapján
» A Top 10 játékos noteszgép
» A Top 10 belépő szintű üzleti noteszgép
» A Top 10 üzleti noteszgép
» A Top 10 notebook munkaállomása
» A Top 10 okostelefon - tesztek alapján
» A Top 10 táblagép
» A Top 10 Windows tabletje
» A Top 10 subnotebook - tesztek alapján
» A Top 10 300 euró alatti okostelefonja
» A Top 10 120 euró alatti okostelefonja
» A Top 10 phabletje (>5.5-inch)
» A Top 10 noteszgép 500 EUR (~160.000 HUF) alatt
» A Top 10 "pehelysúlyú" gaming notebookja
Kiválasztott beállítások
Mivel a felskálázás külön nem kapcsolható ki, a TSR-beállítás mellett döntöttünk, a csúszkát "100"-ra állítva, mivel a felskálázást ebben az esetben technikailag ki kellene kapcsolni. A beállításokhoz az előre definiált "alacsony", "közepes", "magas" és "filmszerű" előbeállításokat használtuk. A "nagyon magas" beállítás csak kicsivel volt gyorsabb, mint a "cinematic", ezért nem használtuk.
Benchmark
Mint említettük, az eszköz integrált benchmarkját használtuk - csak egy szekvencia van, és csak egy ciklusban lehet kiválasztani a futást. Az eredmények megjelenítéséből csak az utóbbi időben gyakran látott CPU és GPU közötti felosztás hiányzik.
Eredmények
Az első benchmarkok gyorsan megmutatták, hogy a Black Myth: Wukong egy nagyon igényes játék. Egy népszerű és viszonylag erős RTX 3060-as laptop GPU-t használva a benchmark 1920 x 1080-as felbontásban "közepes" beállításokkal csak épphogy zökkenőmentesen futott. A 41fps mellett azonban kevés a mozgástér, és valószínűleg nem is nagyon van felkészülve a harcra. Célszerű tehát a legalacsonyabb részletességi szintet használni ebben a forgatókönyvben.
A magas részletességhez egy csúcskategóriás laptop grafikus kártyára, például a GeForce RTX 4080 laptop GPU-ra van szükség. Az 1920 x 1080-nál nagyobb felbontás azonban csak csökkentett részletességgel lehetséges.
Ez azt jelenti, hogy mindig ajánlott a felskálázási technológia használata, nevezetesen a DLSS az Nvidia GPU-kkal, és opcionálisan a Frame Generation. A DLSS segítségével egy RTX 3080 Mobile 50 %-kal több képkockát ért el tesztünk során.
Az Nvidia ray tracing körülbelül 30 %-kal került a tesztbe; a Razer Blade-ben lévő RTX 4080 a DLSS, a Frame Generation és a ray tracing segítségével vizuálisan sima 58 képkockát ért el másodpercenként. A Frame Generation ebben az esetben körülbelül 10fps-sel járult hozzá.
Megjegyzés
Mivel a játéktesztek nagyon időigényesek, és gyakran korlátozzák őket a telepítési és aktiválási korlátok, a cikk megjelenésekor csak néhány benchmarkot tudunk közölni. Később további grafikus kártyákat is hozzáadunk.