Until Dawn benchmark teszt: Kemény GPU követelmények
Tesztrendszerek
» A Top 10 multimédiás noteszgép - tesztek alapján
» A Top 10 játékos noteszgép
» A Top 10 belépő szintű üzleti noteszgép
» A Top 10 üzleti noteszgép
» A Top 10 notebook munkaállomása
» A Top 10 okostelefon - tesztek alapján
» A Top 10 táblagép
» A Top 10 Windows tabletje
» A Top 10 subnotebook - tesztek alapján
» A Top 10 300 euró alatti okostelefonja
» A Top 10 120 euró alatti okostelefonja
» A Top 10 phabletje (>5.5-inch)
» A Top 10 noteszgép 500 EUR (~160.000 HUF) alatt
» A Top 10 "pehelysúlyú" gaming notebookja
Jelenleg ezekkel az eszközökkel végezzük a játék benchmarkjainkat. A képekre kattintva a megfelelő gyártó weboldalára juthat. További részletek a specifikációikról a cikk végén találhatók.
Tech
Míg az eredeti Until Dawn, amely 2015-ben jelent meg PS4-re, a Decima Engine-re épült, a PS5-ös és PC-s remake a hatalmas Unreal Engine 5-öt használja. Ez utóbbi biztosítja, hogy a játék még 2024-ben is a lehető legjobban nézzen ki. Bár bizonyos aspektusokban (pl. animációk) még van hova fejlődni, összességében a grafika remekül néz ki. Különösen a szintek részletgazdagsága és számos ügyes effekt (hónyomok) beszélnek a játék mellett, és megfelelnek a kornak. Mindez a sötét és izgalmas atmoszférával együtt sikeres összbenyomást eredményez.
Az, hogy a PC-s verzió jelenleg csak "vegyes" minősítést ér el a Steamen, elsősorban technikai problémáknak köszönhető, ha végigpörgeted a kommenteket és az értékeléseket. Amellett, hogy PSN-fiókra van szükség, és néhány megkérdőjelezhető változtatás vagy "fejlesztés" történt (pl. új zene), gyakran kritizálják az összeomlásokat és az átmeneti képkockasebesség-csökkenést is.
Tesztjeink során a játék meglehetősen stabilan futott - ha az időnkénti, kilépéskor bekövetkező összeomlást leszámítjuk (az asztalra való visszatérés után az Until Dawnnak gyakran hosszú időbe telik, mire teljesen bezárul). Ha már a hosszúságnál tartunk: A bosszantó shader-fordítási folyamat, ami ma már egyre több játékban megszokott, a cím első indításakor általában több percet vesz igénybe, még erősebb rendszereken is. A többi betöltési időt szerencsére korlátok között tartják, és az intró videókat is átugorhatjuk, ami - tekintettel arra, hogy egyes beállításváltások újraindítást igényelnek - némileg csökkenti a várakozási időt.
Ezzel elérkeztünk a grafikai lehetőségekhez. PC-s szemszögből ezek kielégítőek, azaz elég széleskörűek. A videó menü a különböző képernyőbeállításokkal kezdődik (felbontás, képkockasebesség-korlátozás, V-Sync, képmód, ...). Méréseinket az alapértelmezett 2,39:1 képaránnyal végeztük, ami fekete sávokat jelent fent és lent (Star Wars törvényen kívüliek üdvözletét küldi). Az opciók menüje mintegy 10 minőségi beállítással folytatódik, amelyeket kényelmesen, egy menetben állíthatunk be egy előbeállítással. A paletta itt a Low-tól az Ultra-ig terjed, bár mi csak a High-nál írnánk le igazán tisztességesnek a játékot.
Ezt követi néhány speciális funkció, amelyek többsége nincs hatással a teljesítményre. Teljesen más a helyzet a felbontás skálázásánál. A TSR mellett az Until Dawn támogatja az FSR-t és a DLSS-t is (beleértve a Frame Generationt is, ha szükséges). A játék támogatja a ray tracinget is, többek között a tükröződések és az ambient occlusion esetében. Sajnos a videó menü jelenleg még kissé bugosnak tűnik. Például a képernyő százalékos értéke automatikusan 25-re áll be minden alkalommal, amikor a játékot (újra)indítjuk. Ráadásul a benchmarkok azt mutatják, hogy inkább Nvidia-ra, mint AMD-re optimalizálták.
Benchmark
Bár a grafikus menü tartalmaz egy Hardver benchmark nevű elemet, ez nyilvánvalóan csak egy rövid hardverérzékelés, amely nem használ valódi szekvenciát. Ezért méréseinkhez kézi szekvenciát kellett keresnünk. Mivel a képkockasebesség beltérben néha jelentősen jobb, ezért egy kültéri átmenetet választottunk, ahogy az alábbi videón is látható. A CapFrameX eszközzel egy rögzített útvonalat rögzítettünk mintegy 20 másodpercig. A 40 FPS-es átlagértékből az Until Dawn nagyon jól játszható számot vág.
Eredmények
FHD (1,920 x 1,080)
A horrorjáték meglehetősen igényesnek bizonyul a grafikai követelményeket illetően. Bár iGPU-val természetesen játszható, 1.920 x 1.080 pixelnél többre és minimális részletességre nem számíthatunk - még akkor sem, ha olyan erősebb képviselőket használunk, mint az Intel Arc 8. Egy Radeon 780M, a teljesítmény csak 1280 x 720 pixelre elegendő (vagy ennek megfelelő felskálázásra). A középkategóriás chipek szintjén a Laptop RTX 4050, ezzel szemben Full HD-ben is képesek a nagy részletességű, 40 FPS feletti képkockasebességre. Az Ultra alapbeállításhoz egy olyan Laptop RTX 4060 vagy annál jobbat.
Until Dawn | |
1920x1080 Low Preset 1920x1080 Medium Preset 1920x1080 High Preset 1920x1080 Ultra Preset | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H | |
Intel Arc 8-Core iGPU, Ultra 7 155H | |
AMD Radeon 780M, Z1 Extreme |
QHD (2,560 x 1,440)
Ha 2560 x 1440 képponton játszik, inkább válasszon egy csúcskategóriás modellt. A maximális beállítások megfelelő teljesítményt nyújtanak egy Laptop RTX 4080 vagy magasabb. A minőségi DLSS-t is beleértve, Full HD felbontáshoz egy Laptop RTX 4060 is elegendő.
Until Dawn | |
2560x1440 Ultra Preset 2560x1440 Ultra Preset + Quality DLSS + Ray Tracing 2560x1440 Ultra Preset + Quality FSR + Ray Tracing | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H |
UHD (3,840 x 2,160)
Az Until Dawn 4K-ban egy abszolút hardveres disznóvá mutálódik. A 3840 x 2160 képpont és az Ultra előbeállítás keveréke még a jelenlegi vezető laptop, a Laptop RTX 4090-et, a határait. Ha aktiválod a minőségi felskálázást, akkor egy Laptop RTX 4080 vagy magasabb laptop RTX 4080-zal vagy annál biztosra mész.
Until Dawn | |
3840x2160 Ultra Preset 3840x2160 Ultra Preset + Quality DLSS + Ray Tracing 3840x2160 Ultra Preset + Quality FSR + Ray Tracing | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
AMD Radeon RX 7900 XT, i9-13900K | |
NVIDIA GeForce RTX 4090 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU, i9-13950HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4070 Laptop GPU, i9-13900HX | |
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS | |
NVIDIA GeForce RTX 4050 Laptop GPU, i7-13700H |
Overview
Test system details
Mobil | Grafikus kártya | Processzor | RAM |
---|---|---|---|
XMG Neo 16 E23 | Nvidia GeForce RTX 4090 @175 W TGP (16 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Razer Blade 16 Mid 23 | Nvidia GeForce RTX 4080 @175 W TGP (12 GB GDDR6X) | Intel Core i9-13950HX | 2 x 16 GB DDR5 |
XMG Pro 15 E23 | Nvidia GeForce RTX 4070 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | Intel Core i9-13900HX | 2 x 16 GB DDR5 |
Razer Blade 14 Mid 23 | Nvidia GeForce RTX 4060 @140 W TGP (8 GB GDDR6) | AMD Ryzen 9 7940HS | 2 x 8 GB DDR5 |
Medion Erazer Scout E20 | Nvidia GeForce RTX 4050 @100 W TGP (6 GB GDDR6) | Intel Core i7-13700H | 2x8 GB DDR5 |
Lenovo Yoga Pro 7 14 | Intel Arc 8 | Intel Core Ultra 7 155H | 2 x 16 GB LPDDR5-7467 |
Asus ROG Ally Z1 Extreme | AMD Radeon 780M | AMD Ryzen Z1 Extreme | 16 GB LPDDR5-6400 |
Torony PC | Grafikus kártya | Processzor | RAM |
---|---|---|---|
Asus ROG Strix Z790-F | Nvidia GeForce RTX 4080 (16 GB GDDR6X) AMD Radeon RX 7900 XT (20 GB GDDR6) |
Intel Core i9-13900K | 2x24 GB DDR5 G.Skill |
4K monitor | Operációs rendszer | Nvidia illesztőprogram | AMD illesztőprogram | Intel illesztőprogram |
---|---|---|---|---|
Philips Evnia 329M1RV | Windows 11 | 565.90 | 24.9.1 | 101.6079 |